על שאלות, אתגרים ולמידה

כל חוכמה מתחילה בשאלה, אמר כבר סוקרטס. ולכן מורים שואלים שאלות. הרבה שאלות. איזה סוג של שאלות כדאי לשאול, והאם שאלה מאתגרת מעודדת או דווקא מדכאת חשיבה יצירתית?בסרט המקסים הזה, ד"ר אלעד שגב ואודליה כהן-אופנהיים  מראים איך שאלה הופכת מנחמדה, לסופר מאתגרת בתוספת של מילה אחת. איך זה משפיע על תהלכי החשיבה של תלמידים?

ובנוגע לאתגרים, איך התלמידים מרגישים לגבי כל זה? לפעמים אנחנו קצת נרתעים מלהציב אתגרים קשים בפניהם.  הנה סרטון מה PBS(עם כתוביות בעברית) על בית ספר חט"ב ציבורי בארצות הברית. בית הספר אימץ שיטת הוראה המציבה לתלמידים אתגרים אמיתיים ומעמידה פתרון בעיות במרכז. בתחילת הדרך אנו פוגשים שתי תלמידות שבטוחות שאין להן סיכוי להצליח. האמנם?

שווה צפייה!

עם כיתוביות – לחיצה על התמונה מביאה לדף עם הסרט בתירגום עיברי.

etgarim

אם הקישור לא עובד, כאן הסרטון ביוטיוב ללא כיתוביות:

מה אתם אומרים?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s