כל חוכמה מתחילה בשאלה, אמר כבר סוקרטס. ולכן מורים שואלים שאלות. הרבה שאלות. איזה סוג של שאלות כדאי לשאול, והאם שאלה מאתגרת מעודדת או דווקא מדכאת חשיבה יצירתית?בסרט המקסים הזה, ד"ר אלעד שגב ואודליה כהן-אופנהיים מראים איך שאלה הופכת מנחמדה, לסופר מאתגרת בתוספת של מילה אחת. איך זה משפיע על תהלכי החשיבה של תלמידים?
ובנוגע לאתגרים, איך התלמידים מרגישים לגבי כל זה? לפעמים אנחנו קצת נרתעים מלהציב אתגרים קשים בפניהם. הנה סרטון מה PBS(עם כתוביות בעברית) על בית ספר חט"ב ציבורי בארצות הברית. בית הספר אימץ שיטת הוראה המציבה לתלמידים אתגרים אמיתיים ומעמידה פתרון בעיות במרכז. בתחילת הדרך אנו פוגשים שתי תלמידות שבטוחות שאין להן סיכוי להצליח. האמנם?
שווה צפייה!
עם כיתוביות – לחיצה על התמונה מביאה לדף עם הסרט בתירגום עיברי.
אם הקישור לא עובד, כאן הסרטון ביוטיוב ללא כיתוביות: