על האתר

מי אנחנו?

'כיתה בפיתה' , מרחב למידה מקוון למורים, מזמינה אתכם לחוויית למידה אחרת בכיתה. האתר הוא פלטפורמה לשיתוף ידע, ומאפשר למומחים מתחומים שונים ולמורים בעלי ידע מעשי, לשתף תכנים ורעיונות עם מורים ברחבי הארץ. כך הופך הידע של האחד למקור להשראה ולנחלת הכלל. אתם מוזמנים לבקר באתר ולהצטרף לקהילה.

כי חינוך ? עושים ביחד !

אתר "כיתה בפיתה" מאפשר למורים לפתוח אופקים חינוכיים חדשים בכיתה. האתר מחבר בין מורים לבין אקדמאים ואנשי מקצוע מצוינים ומהווה קהילה שיתופית מקוונת – קהילה שתיצור יחד מאגר מגוון ודינמי של פעילויות העשרה שיעמדו לרשות המורים.

לילדים יש סקרנות טבעית, יחד עם יכולות שהן ייחודיות לכל ילד. אחת המטרות החשובות ביותר של החינוך היא לעורר את אותה הסקרנות ולטפח את היכולת הייחודית של כל תלמיד. תוכנית הלימודים הסטנדרטית בבתי ספר חשובה אך מוגבלת, ואינה מספיקה תמיד לטפח את הסקרנות הטבעית של תלמידים רבים. לרוב, מורים מודעים לבעיה, ולכן מוצאים את עצמם בחיפוש מתמיד אחרי חומרי העשרה איכותיים. חוסר זמן, חוסר משאבים ולפעמים חוסר ידע מקשים מאוד על החיפוש או ההכנה של החומרים הרבים הדרושים להוראה נכונה בכיתות ההטרוגניות בבתי ספר.
מנגד, קיימות בארץ אוכלוסיות שיש להן את אותם המשאבים שהמורים כל-כך מחפשים. למעשה, מתברר שיש בארץ "פער ידע": בעוד האקדמיה והתעשייה מתחרים ברמה בינלאומית, ההישגים של בתי הספר הישראלים נמצאים בשפל לעומת ארצות מפותחות אחרות. לא ייתכן שאנחנו, כחברה, נעזוב את המורים "לבד במערכה". דרושה דרך "לתת כתף" למורים, יחד עם הזרמה מסיבית של ידע מקצועי מאנשי אקדמיה ומומחים אחרים לתוך המערכת, אל תוך הכיתות. אתר "כיתה פיתה" מהווה ערוץ תקשורת ישיר בין מומחים למורים, כך שלמשל, דוקטורנט למדעי המוח מירושלים, עם פעילות טובה בנושא "ראייה", יוכל לחלוק אותה עם מורים בכל הארץ, ומורה מדימונה תוכל לשתף פעולה עם עו"ד מתל-אביב.

מה מייחד את "כיתה בפיתה" לעומת אתרים חינוכיים אחרים?

  • אנחנו מתחילים במקום שבו תוכנית הלימודים נגמרת. התוכנית הסטנדרדית (קריאה וכתיבה, חשבון בסיסי, אנגלית, מדעים, תנ"ך וכו') חשובה מאוד אך מוגבלת, ותלמידים רבים לא מוצאים בה משהו שידליק אותם באמת. לכן האתר בא להציע למורים פעילויות חינוכיות במגוון רחב של נושאים כגון מתמטיקה, משפטים, מדעים, תקשורת, היסטוריה, ארכיאולוגיה, חברה, אומנות ועוד.
  • אנו מגייסים את עזרת הציבור הרחב. תוכנית הלימודים הסטנדרדית נכתבת, ובצדק, על ידי צוותים של מומחים מתחומים שונים. אבל ברור שאין אפשרות להחזיק צוותים בנושאים מגוונים מאוד – לכן "כיתה בפיתה" נעזר במומחים מתוך הציבור, כל אחד מתחומו. האתר מאפשר, למשל, לדוקטורנט במדעי המח מירושלים לחלוק דפי עבודה על מערכת הראייה והמח עם תלמידים מכל הארץ, ולצפרית מהצפון לשתף ילדים בדרום בפעילות על נדידת הציפורים. לצורת העבודה הזו קוראים crowd sourcing והיא מאפשרת מתן פתרונות במגוון רחב של תחומים ביעילות רבה.

מה יש באתר?

 אנו מתמקדים בחומרי לימוד שהם:

  • מוכנים לשימוש מיידי בכיתה – האתר מנסה לתת מענה מיידי למורה המחפש פעילות חינוכית שתשולב בתוך שיעור, או כמערך שיעור מוכן, בנושא שלא מוכר מתוכנית הלימודים הרגילה.
  • מזמינים את התלמיד ללימוד פעיל – האתר מתמקד בפעילויות חינוכיות המזמינות תלמידים ללמידה עצמאית ואקטיבית מחוץ לספרי הלימוד, למשל ע"י התנסות או עבודה בקבוצות.
  • פעילויות מחוץ לרצף הלימודי – קורה לא מעט שמורה נדרש להעביר שיעור שאינו חלק מרצף הלימודים הרגיל. האתר יספק מגוון פעילויות חינוכיות להזדמנויות כאלו, כגון חידות ומשחקים.

 אפשר לעזור לכם?

כן, בשמחה!  אם אתם רוצים להכין פעילות על תחום הידע שלכם בשיתוף עם "כיתה בפיתה", צרו קשר. מדובר בהשקעה חד-פעמית כדי ליצור את הפעילויות, ואלפי ילדים בכל הארץ יוכלו ליהנות מכך. גם אם יש לכם חומר מוכן (למשל משיעור אורח בבית ספר של הילד), נשמח להפיץ אותו דרך האתר. וכמובן, אם יש לכם חברים שמשוגעים על חינוך, אנא ספרו להם על כיתה בפיתה!

הערה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתר מקסים. תודה. אורי

  2. hadar

    אתר מקסים. כל הכבוד!

  3. אפרת

    אורית – הצצתי ונפגעתי, מקסים ועשיר… כל הכבוד! אפרת (מחזור כ"א)

  4. רותי

    אתר מדהים. מיד עבר למועדפים כדי לחקור אותו בנחת – בכל פעם עוד קצת. כל הכבוד.

  5. שמעון

    איך נכנסים לפעילויות אני מעלה את דף הבית לוחץ על כתה אנטר ואין תגובה

    • שלום שמעון
      כל הפעילויות נמצאות מיד בדף הבית
      אם תרצה לחפש – תוכל לבחור מהתפריט "לפי כיתה" או מהתפריט "לפי נושא"
      אפשר גם לחפש טקסט בחיפוש חופשי וללחוץ "חפש" בצד שמאל למעלה
      בהצלחה

  6. איפה מוצאים את הדף להדפסה של גמישושון משולש – פלקסגון? תודה

  7. שרית

    יופי של אתר. יישר כח! שרית

  8. חגית

    אתר מדהים!!! ישר כוח על השיתוף והיצירתיות!

  9. אילנה

    אתר מקסים
    איך מגיעים לפתרוני החידות?

  10. מוטי

    למה אין באתר שום חומר?

  11. מוטי

    סליחה על התגובה הקודמת היה לי בעיה באינטרנט ולא באתר ולכן לא ראיתי חומר
    התנצלותי הכנה

מה אתם אומרים?