משפרים את הבנת הנקרא: קריאה הדדית

הבנת הנקרא. יכולת כל-כך חשובה, עד שבעצם כמעט הכל מושתת עליה. אבל איך משפרים את יכולות הבנת הנקרא של התלמידים?

הנה כלי פדגוגי מדהים וקל מאוד ליישום, המלמד ומפתח את האוריונות ואת מיומנויות הבנת הנקרא בכיתה. השיטה הומצאה כבר ב 1986 על ידי שתי מורות חוקרות, פאליקנסר ובראון, והוכחה כיעילה לתלמידים חלשים, בינוניים וחזקים כאחד, במספר רב של מחקרים.
אז איך זה עובד? פשוט מאוד. בוחרים כל קטע קריאה שרוצים, ומחלקים את הכיתה לקבוצות של 4 או 5 תלמידים. בכל קבוצה כל תלמיד\ה מקבל\ת תפקיד ייחודי, שבעצם מגלם אסטרטגיית קריאה חשובה. הוראות מפורטות יותר + כרטיסי תפקיד (כדאי לניילן לשימוש חוזר!!) בקובץ. והנה ארבעה סרטונים שמראים את השיטה בפעולה, בכיתה נמוכה, בכיתה ה', בכיתת טרום בית ספר ובתיכון.

תיהנו ושנה מוצלחת מלאה למידה פורייה!

signature

  1. סופי ברזילי

    נשמע רעיון גאוני בפשטותו…. אשלח למורות ואראה מי רוצה לנסות. תודה

  2. אורית

    תודה סופי! אשמח לשמוע אחר-כך על חוויות המורות!

  3. יעל מאיר

    מקסים למרות שהכרתי פעילות דומה בקבוצה אך בפעילות זו יש ערך מוסף של העצמת התלמידים והתנסות נעימה ומעניינת למורה ולתלמיד.

  4. דורון

    אורית
    השיטה מעניינת ועל פניה נראית יעילה.
    רציתי לציין בהקשר זה שמיתוך ניסיוני בתקופות רילוקשין לא בהכרח כל מה שעובד בארה"ב יעבוד בארץ כי יש שוני משמעותי בין אופי הילדים . בסרטים הילדים נראים מאוד קשובים כמעט לא מפריעים ופתוחים לשתף פעולה. אני מניח שבגן בארץ הישום צריך להיות קצת שונה ולהכיל גירויים יותר משמעותיים כדי "לזכות" בשיתוף הפעולה.
    אוכל בשיחה לתת דוגמאות להבדלים שראיתי בהתנהגויות בין ילדים ישראלים שהגיעו לגן אמריקאי לילדים המקומיים.

    דורון

  5. לימור

    אשמח לקבל את הקובץ של ההוראות בוורד.

מה אתם אומרים?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s