עוד מבחן.
לפעמים אנחנו מתוסכלים משיטת המדידה,ומרגישים שהמבחנים לא עוזרים ללמידה ולהתפתחות אמיתית של התלמידים. מורה מתוסכל אחד ניסה פתרון חדש ומרתק: מבחן קבוצתי. כדאי מאוד לקרוא!
והכל בעברית…. 🙂
עוד מבחן.
לפעמים אנחנו מתוסכלים משיטת המדידה,ומרגישים שהמבחנים לא עוזרים ללמידה ולהתפתחות אמיתית של התלמידים. מורה מתוסכל אחד ניסה פתרון חדש ומרתק: מבחן קבוצתי. כדאי מאוד לקרוא!
והכל בעברית…. 🙂
ביצעתי את המבחן המשותף בכיתתי, כיתה ט' מבחן בביולוגיה. הכיתה עברה תהליך מדהים!!! מומליץ ביותר!
איזה תענוג לשמוע!! כן ירבו! באהבה, אורית
רעיון מקסים. מציעה לך איך לשפר אותו לפי עקרונות חכמת ההמונים של סורוביצקי – בשלב ראשון כל ילד יפתור את המבחן כפי יכולתו לבד. כל צוות תלמידים יבדוק את כל התשובות שניתנו לשאלה מסויימת ויפיק לקחים לגבי התשובה הנפוצה מול התשובה הנכונה לאותה שאלה(אם יש דבר כזה), יזהה מהן השגיאות הנפוצות וממה הן נבעו. כל צוות יציג את מסקנותיו במליאת כיתה. באופן זה – תנוטרל ההטיה של חשיבה קבוצתית, תנוטרל ההשתלטות של יחידים על הקבוצה וההתבטלות של החלשים, יימנע אובדן מוטיבציה של התלמידים החזקים להשקיע בלמידה, יגדל העניין, התלמידים יהפכו למורים ובכך יהיו לאין שיעור תלמידים יותר טובים. התהליך כולו ייקח להערכתי שני שיעורים.
תודה על ההצעה אנסה ליישם אותה.
תודה רבה
בשמחה. אשמח לשמוע איך היה. בהצלחה.