פעילות ליום π ה-14 למרץ !!!!

פעילות ליום π (מבטאים "פאי" כמו עוגה באנגלית), ה-14 למרץ.

זמן פעילות: 20 – 40 דקות מצרכים: חפצים עגולים, חוט, מספריים, סרגל, כ-5 מחשבונים מתאים לכיתות:  ד – ח מתאים לעבודה עצמית: כן

 המספר π הוא מרכזי לחישובים רבים במתמטיקה ובמדעים. אבל מה זה π? זה פשוט היחס בין ההיקף של כל מעגל לבין הקוטר שלו. אם מחשבים את היחס הזה מגלים ש π הוא בקירוב 3.14, ולכן יום ה-14 למרץ הוכרז כ"יום ה-π". כאן פעילות פשוטה ליום π, בה התלמידים אוספים חפצים עגולים, מודדים את ההיקף בעזרת חוט ומחשבים את π  בעצמם. הפעילות מלמדת את משמעות המספר בצורה פשוטה ומוחשית. על הדרך התלמידים לומדים קצת על מעגלים, על יחס, על מדידה של קווים לא ישרים, ואפשר גם להכיר להם קבוצת מספרים מוזרה ביותר, שאף פעם אי אפשר לחשב אותם עד הסוף (המספרים האי-רציונאליים).

Pi_pie2

עוד רעיונות:

  •  להביא עוגיות, עוגה, או פיצה לכבוד יום π.
  •  לחשב את π  בלי מחשבון! מודדים את ההיקף של חפץ עגול בעזרת חוט, גוזרים את החוט, ובודקים כמה פעמים ניכנס הקוטר בחוט הגזור? התשובה תמיד תהיה "3 פעמים ועוד קצת". זו דרך שעוזרת להמחיש את π גם לתלמידים צעירים.
  • תחרות זיכרון על הספרות של π. מי יכול לזכור  הכי הרבה ספרות של π ?

מה אתם אומרים?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s