זמן פעילות: 5 דקות בכל יום מצרכים: אין. מתאים לכיתות: ג– ח. מתאים לעבודה עצמית: לא
בעידן האינטרנט חשוב מאוד ללמד את הילדים להשתמש במקורות מידע ברשת, אבל איך עושים את זה בכיתה רגילה כאשר אין מחשב אישי לכל ילד? משחק יומיומי פשוט שכמעט לא דורש הכנה, מלמד ומדרבן את התלמידים להשתמש באינטרנט לחיפוש מידע, ואפשר להתאים אותו לכל נושא:
מחלקים את הכיתה לקבוצות של 4-5 תלמידים. בכל יום, רושמים מושג או שם על הלוח (פיתגורס, רנסאנס, קוביזם, רמב"ם, תלמוד בבלי – חשוב שאלו יהיו מושגים שהתלמידים לא מכירים). אחת הקבוצות מקבלת מטלה לשיעורי בית לגלות מי/מה זה. אפשר גם להוסיף שאלות כגון מתי/מה הוא גילה/למה זה חשוב וכו'.
למחרת מבקשים דיווח מהקבוצה, ומחלקים נקודות לדיווח: 0 – לא בדקו את המושג, 1- בדקו באופן בסיסי, 2 – בדקו באופן מעמיק. כך בכל יום קבוצה אחרת תקבל חידה חדשה והזדמנות להשיג נקודות. אחרי כחודש בודקים איזו קבוצה צברה את מירב הנקודות, ואפשר גם לערוך חידון כיתתי על כל המושגים!
אז איפה מוציאים מושגים מעניינים ?
– ספרי לימוד או עיון מתקדמים
– בויקיפדיה, לערכים בויקיפדיה יש לרוב הרבה קישורים למושגים אחרים
– מתחביבים/ידע כללי אישי וכו'
- לא צריך לפחד לתת מושגים "קשים מדי". תתפלאו מה הילדים מצליחים לגלות בעזרת האינטרנט!
- למרות שלרוב בתי האב בארץ יש מחשב וחיבור לרשת, יש תמיד כמה תלמידים שאין להם מחשב. חשוב לברר לפני כן, ולתת לתלמידים אלו זמן מחשב בבית הספר או לנסות למצוא פתרון בעזרת חבר מהקבוצה.