תחנות גרפיטי

זמן פעילות: שיעור  מצרכים: דפי כתיבה גדולים (A3)  מתאים לכיתות: ג –  ח מתאים לעבודה עצמית: לא, משחק כיתתי

המשחק הזה מתאים לסיכום של חומר וחזרה לקראת מבחן – דרך נחמדה לחזור בכיתה על חומר ולבדוק את רמת הידע של התלמידים:

  • בוחרים מספר מושגים מהנושא (למשל בחשבון: "שברים", "מספרים ראשוניים", ו-"שטחים"), וכותבים כל מושג בנפרד במרכז של דף נייר גדול – כך שמספר הדפים כמספר המושגים. מפזרים את בדפים בכיתה.
  • מחלקים את הכיתה לקבוצות, ונותנים לכל תלמיד כלי כתיבה .המשחק יהיה מוצלח יותר אם לכל קבוצה יש צבע אחר של כלי כתיבה, אך זה לא הכרחי. כל קבוצה מתחילה ליד דף נייר אחר. המורה אומרת "התחל!" והתלמידים מקבלים 30 שניות (או כל טווח זמן קצר אחר לפי בחירתכם) כדי לרשום על הדף כל מה שהם יודעים על המושג שכתוב באמצע הדף – בחשבון למשל, תלמידים יוכלו לכתוב חוקים אבל גם תרגילים לדוגמא.
  • השתמשו בשעון עם מחוג שניות, ואחרי שהזמן חולף, אמרו "החלף!", וכל קבוצה עוברת לדף הבא.
  • אחרי שכל הקבוצות כתבו על כל הדפים, אוספים את הדפים ותולים אותם על הלוח. עוברים על כל דף, קוראים מה שכתוב יחד עם הכיתה, מתקנים טעויות אם יש, ומוסיפים מידע שהיה חסר.

מה אתם אומרים?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: