זמן פעילות: 30 – 40 דקות. הכנה : אין. מצרכים: 2 גומיות לכל תלמיד, מספריים, קרטון (לא חייבים)
מתאים לכיתות: ד – ו מתאים לעבודה עצמית: כן
דף עבודה על אשליות אופטיות + יצירה של אשליה אופטית נחמדה: איך מכניסים את הציפור לכלוב? ניתן להשתמש כהמשך למערך השעור על המח, אשליות וראייה תלת-ממדית, או בנפרד.
אחת המטרות של האתר "כיתה בפיתה" היא ליצור ערוץ תקשורת ישיר בין ציבור המורים ובין מומחים בתחומים שונים. מערך שיעור זה מגיע מחוקר מח צעיר, איתי הרשנהורן, דוקטורנט במרכז ספרא לחקר המח (ELSC) באוניברסיטה העברית. איתי מסביר איך אשליות אופטיות בעצם נוצרות:
"כפי שהילד בתהליך התפתחותו לומד לקרוא, בשלב מוקדם יותר האדם "לומד לראות". המוח לומד לפענח את גלי האור הנקלטים באמצעות חוש הראיה, באמצעות העיניים. המוח קובע "חוקים" לפיהם מפוענח המידע המגיע מהעיניים. למשל, ככל שחפצים רחוקים יותר, הם נראים קטנים יותר. המוח לומד להשתמש ברמזים בסביבה כדי לפרש האם החפץ קרוב או רחוק (רמזי מרחק: למשל פסי רכבת הולכים ומתרחקים, צל, חפצים מוכרים). לעיתים המוח מקבל אינפורמציה מוטעית ולעיתים ניתן לפרש את האינפורמציה במספר דרכים. זה מה שקורה כאשר מסתכלים על אשליה אופטית. ההקשר בו קולטים דבר באמצעות הראיה, משפיע על פירוש הדברים על ידי המוח. אם נכנס לחדר כשהוא חשוך ונראה דבר כהה מונח על השולחן עם זנב המשתלשל מטה. האם זה חתול שחור או התיק של אמא?"
יפה מאוד
תודה רבה כיף לשמוע!
אתם כולכם תלמידים באותה הכיתה?
מהיכן?
היה כיף העשרתי את עצמי בחומר
היה כיף העשרתי את מוחי
היה כיף מאוד
יפה מעוד! ו מידע מעוד בתחום הלימודי
היה סבבה (מיאו)
היה כיף