עניין של סגנון

זמן פעילות: 15-30 דקות   הכנה : אין מתאים לכיתות: ג –  ו  מתאים לעבודה עצמית: לא, משחק כיתתי

משחק קטן ונחמד שמלמד הרבה על סגנון דיבור, שפה מדוברת, ונימת הדיבור. לוקחים מאמר קטן מעיתון או דף מספר קריאה או לימוד. מזמינים תלמידים שונים לקרוא את הקטע לפני הכיתה. כל תלמיד "משחק" תפקיד אחר בזמן הקריאה, וקורא את הקטע לפי התפקיד. דוגמאות:
–         כמו קריין ספורט
–         כמו מישהו שמתנצח בויכוח
–         כמו מורה
–         כמו רב מלמד
–         כמו קריין חדשות
–         כמו מי שקורא סיפור לילדים
–         כמו נאום רשמי של ראש ממשלה או שגריר מול קהל
–         כמו שוטר חשדני
–         כמו מישהו מלא מסתורין ורמיזות

אפשר לערוך שיחה עם הילדים, לפני או אחרי המשחק: איך משפיעה נימת הדיבור על הנאמר? איך משנים נימת דיבור? איך מייצרים (מבחינת הקול, הפסקות בין מילים וכו') את סגנון הדיבור של כל אחד מה"שחקנים" ? אם נימת הדיבור כל-כך חשובה, מה זה אומר לגבי שפה כתובה? איך אפשר להעביר את המסר המדויק שלנו גם בשפה כתובה? (מי שרוצה, יכול לקחת את הדיון לכיוון של תקשורת מודרנית, שמתבצעת הרבה במסרונים ומיילים).
מקור:  Gaming together, Hadracha Digest 10, Shari Troy, Kiryat Moriah

מה אתם אומרים?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s