ואלה שמות

זמן פעילות:15 – 45 דקות   הכנה : אין   מתאים לכיתות: א – ב   מתאים לעבודה עצמית: לא, עבודה כיתתית

כמה שמות יפים ומגוונים יש לילדי הכיתה! חלקם מבוססים על סיפורי תנ"ך או ספרי קודש אחרים, חלקם ממקור אחר. האם הילדים יודעים את משמעות שמם ולמה ההורים החליטו להעניק להם את השם הזה?

כדאי לשאול את הילדים את השאלות יום-יומיים לפני השיעור כדי שיוכלו לברר גם בבית.  בשיעור אפשר לדבר על השמות, לברר את משמעותם בספרים ובאינטרנט, ולצייר יצירה שמראה את מקור השם. כמה שמות הם דמויות מהתנ"ך או ספרות יהודית? כמה ילדים יש להם שם של תופעת טבע? רעיונות נוספים:
–         ללמד על סדר אלף בית. באיזה אות מתחילים השמות? יש אותיות שלא מופיעות כלל בהתחלה? אפשר לערוך רשימה לפי סדר אלף בית של שמות פרטיים.
–         ללמד על שכיחות. לכמה ילדים בבית ספר יש שם משותף? ואילו שמות הם יותר נדירים?
–         לערוך טבלאות – למשל כמה שמות באים מהתנ"ך? כמה מספרות או תרבות מודרנית?

(מקור IVO1- הולנד, http://www.inspiratievooronderwijs.nl)

מה אתם אומרים?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s